Thursday, March 11, 2010

menjadi sedikit tanned dan berisi.(itulah aku)

assalamualaikum seperti biasa sebagai pembuka bicara...

sudah hampir masuk bulan yg ke-4 aku tak post apa2 kat sini. Dan aku harap selepas ini, aku akan kerap untuk menaip ayat2 cerita ataupun berita yg boleh dikongsi dgn semua.
byk jugak yg berlaku even baru 3 bulan lepas yg aku masih merungut tentang hala tujuan hidupku kali ini. Sampai aku jadi down, terperuk kat umah, tak bukak tenet, sbb takot kena tanya pasal itu,ini. Dan yg paling horor, aku sanggup tinggal kat kampung yg tadak saluran paip, jalan masih belum ber-tar, dan cuma ada astro sahaja.

Dan sekarang sudah 12/march/2010... mmg banyak yang dah berlaku. 1st sekali, aku dapat abang ipar baru (even aku lagi berusia dari dia).. dan yg paling terbaru, aku dapat adik ipar (lelaki) jugak. even dia lagi tua dari aku. tapi aku tidak kisah pasal usia ni, sbb kebahagiaan dua sister aku ni lagi penting dari usia pasangan mereka.

Sedikit terbaru pulok, adik perempuan aku dah masuk kolej jururawat sandakan. syukur alhamdulillah...

Even baru 3 bulan, dah 3 orang aku hampir suka dan aku hampir disukai. hehehe...
aku tau aku suka dia dan dia suka aku bila:
* dia bersama orang lain, aku jadi jeles. terukkan...
*setiap malam aku nak dengar suara dia.
*setiap malam jugak dia telefon aku.
*kalau chatting, mmg nak chat ngan orang nih jak. siap kalu boleh mau cam chat lagi tu..
*aku tak tau hari jadi dia, tapi dia telefon cakap 'today is my birthday, i wanna talk to you only..pls,...'
*aku nak jer hantar dia balik kerja tiap hari. so dapat jumpa setiap hari.
*dia cakap aku hensem. aku cakap aku tidak hensem. dia marah aku.
*aku cakap dia cantik. terus aku kena cubit.
*aku cakap aku tak hensem. tapi dia bg msg, BEAUTY IS IN THE EYE OF BEHOLDER.
Tapi finally, aku jugak yg mengelak.. sebab aku tau, aku tidak boleh janji apa2 lagi. Mungkin inilah aku rasa sedikit perubahan ada dgn aku. Aku menjadi sedikit sensitif. Bukan sebab apa, aku cuma tidak sanggup lagi.
Tapi (tapi lagi), orang cakap, mmg tidak boleh janji, tapi kita boleh cuba.

Tapi sekarang, aku jadi sedikit terseksa
br ambil td

1 comment:

sHe said...

boo-lat?? :)
oo, ko bercinta dgn org mana hah? :)